Projekto pavadinimas Profesinis ugdymas – prieinamas visiems“ 
Projekto numeris (10-020-P-0001) 
Projekto vykdytojas Europos socialinio fondo agentūra
Projekto partneriai

Šiaulių technologijų mokymo centras 
Jonavos politechnikos mokykla 
Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras 
Vilniaus agroekologijos mokymo centras 
Viešoji įstaiga Elektrėnų profesinio mokymo centras 
Tauragės profesinio rengimo centras
Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centras 
Klaipėdos technologijų mokymo centras
Rokiškio profesinio mokymo centras 
Viešoji įstaiga Daugų technologijos ir verslo mokykla 
Ukmergės technologijų ir verslo mokykla 
Mažeikių politechnikos mokykla 
Švenčionių profesinio rengimo centras 
Kauno informacinių technologijų mokykla 
Kupiškio technologijos ir verslo mokykla
Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras 
Aukštaitijos profesinio rengimo centras 
Viešoji įstaiga Telšių regioninis profesinio mokymo centras 
Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras 
Lietuvos įtraukties švietime centras 
Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centras 
Viešoji įstaiga Raseinių technologijos ir verslo mokykla 
Verslo ir svetingumo profesinės karjeros centras 
Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla 
Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centras 
Vilniaus komunalinių paslaugų mokykla 
Panevėžio mokymo centras 
Šilutės profesinio mokymo centras 
Kauno taikomosios dailės mokykla 
Biržų technologijų ir verslo mokymo centras
Viešoji įstaiga Vilniaus statybininkų rengimo centras
Alytaus profesinio rengimo centras 
Skuodo amatų ir paslaugų mokykla 
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras 
Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centras 
Marijampolės profesinio rengimo centras
Kėdainių profesinio rengimo centras 
Kauno technologijų mokymo centras 
Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras 
Utenos regioninis profesinio mokymo centras 
Zarasų profesinė mokykla 
Plungės technologijų ir verslo mokykla 
Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra 
Smalininkų technologijų ir verslo mokykla 
Joniškio žemės ūkio mokykla
Klaipėdos turizmo mokykla

Projekto trukmė 2024 m. spalio 18 d.  – 2029 m. rugpjūčio 31 d.
Projekto aprašymas Projektu siekiama, kad mokiniams turintiems SUP ir esantiems iš nepalankaus SEK būtų suteiktos būtinos priemonės, įranga, mokymai ir kitos specializuotos paslaugos, kurios prisidės prie jų didesnio įsitraukimo ir sudarys sąlygas užbaigti pradėtą mokymąsi, įgyti kvalifikaciją ir įsilieti į darbo rinką. Projekto tikslinė grupė – profesinių mokymo įstaigų mokiniai (turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP), ir mokiniai iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto (toliau – SEK), mokytojai, švietimo pagalbos specialistai. Sėkmingas jaunų žmonių įgūdžių, reikalingų darbui ir gyvenimui, ugdymas lemia jų galimybes įsidarbinti ir mažina įgūdžių neatitikties darbo rinkoje problemą. Lietuvoje didelė aukšto lygio įgūdžių paklausa, tačiau švietimo sistemos galimybės juos suteikti vertinamos nevienareikšmiškai. Remiantis Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, 2021 m. I ketvirtį daugiau nei trečdalis registruotų nedirbančių klientų neturėjo profesinio pasirengimo, o daugiau nei pusė laisvų darbo vietų buvo skirta kvalifikuotiems darbininkams. Mokinių iš nepalankias sąlygas turinčių grupių dalyvavimą profesinio mokymo procese riboja nepakankama parama ir aprūpinimas mokyti reikalingomis priemonėmis, o tai gali tapti mokyklos nebaigimo priežastimi bei lemti tai, kad tokie mokiniai nebetęsia profesinio mokymo. Remiantis STRATA 2020 m. duomenimis, asmenų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis profesiniame mokyme (pirminis, ISCED 2–4) padidėjo iki 6,1 proc. (2018 m. – 3,9 proc., 2019 m. – 5,1 proc.). Remiantis tuo darytina išvada, kad vis daugiau asmenų, turinčių specialiųjų poreikių, dalyvauja profesinio mokymo procese. Tyrimai rodo, kad žemas arba netinkamas išsilavinimas ir prasta kvalifikacija, sveikatos problemos, patiriamos socialinės problemos yra tarp pagrindinių sėkmingo įsiliejimo į darbo rinką kliuvinių (Krutulienė, S. et al., 2017 ). Be to, STRATA atlikta aukštojo mokslo prieinamumo įvairaus socialinio, ekonominio ir kultūrinio statuso asmenims analizė (STRATA, 2018 ) atskleidė, kad mokiniai iš mažas pajamas gaunančių šeimų rečiau nei kitų šeimų vaikai tęsia mokymąsi pagal švietimo programas, teikiančias aukštesnio lygio kvalifikaciją. Kadangi mokinių iš nepalankias sąlygas turinčių grupių dalyvavimą profesinio mokymo procese riboja nepakankama parama ir aprūpinimas mokyti reikalingomis priemonėmis, kas gali tapti mokyklos nebaigimo priežastimi bei lemti tai, kad tokie mokiniai nebetęsia profesinio mokymo, šis projektas yra būtinas. Kitu atveju mokinių iš nepalankias sąlygas turinčių grupių įsitraukimas mažės, kas lems dar didesnę atskirtį. Įgyvendinant projekto veiklas nebus jokių apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti. Projekto veiklas bus siekiama įgyvendinti taip, kad neribotų ir nepažeistų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų, atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas.
Projekto biudžetas 5 106 147,82 Eur. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondų „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir Bendrojo finansavimo lėšomis.

Įsigykite Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro aksesuarų!