Virtualioje konferencijoje pristatyta nuotolinio profesinio mokymo geroji patirtis ir iššūkiai

2021 m. gegužės 6 d. profesinio mokymo atstovai buvo pakviesti dalyvauti virtualioje konferencijoje „Nuotolinis profesinis mokymas: geroji patirtis ir iššūkiai“. Ją organizavo Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras kartu su Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centru.

„Pasaulinė pandemija puikiai įrodė, koks svarbus profesinio mokymo lankstumas ir gebėjimas greitai prisitaikyti prie iššūkių. Mokymasis nuotoliniu būdu jau tampa mūsų kasdienybe ir labai norėtųsi, jog jis būtų vykdomas ne iš priverstinio poreikio, o taptų veikla, kuri išplečia ir praturtina, leidžia patraukliai ir lanksčiai organizuoti profesinį mokymą“, – įžanginėje konferencijos kalboje teigė jos moderatorė, Karaliaus Mindaugo PMC direktorė dr. Nora Pileičikienė.

Tai, kad pandemija leido stebėti didžiulį nuotolinio mokymo šuolį ir pažangą profesinio mokymo sistemoje savo sveikinimo žodyje pabrėžė ir Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro direktorius  Tadas Tamošiūnas. „Didžiausias lūkestis būtų, kad pasibaigus pandemijai įdirbis niekur nedingtų, o būtų tik dar labiau plėtojamas. Juk nuotolinis mokymas tai ne tik technologijos, bet apima ir didaktines, psichologines, sociologines dimensijas. Būtina projektuoti ateities darbus ir tobulėti, siekiant kokybiško ir inovatyvaus mokymo“, – teigė T. Tamošiūnas.

Konferencijoje dalyvavę daugiau nei 300 profesinio mokymo atstovų turėjo puikią progą išklausyti aktualius pranešimus. Pirmoje konferencijos dalyje savo įžvalgomis, gerosiomis patirtimis bei rekomendacijomis profesinio mokymo atstovams dalinosi švietimo ekspertai ir profesijos mokytojai. Pristatyti pranešimai:

  • „Profesinio mokymo įstaigų pasirengimo mokyti nuotoliniu būdu ekspertinio vertinimo aktualijos“. Dalia Švelnienė (Švietimo, mokslo ir sporto ministerija), Neringa Tolstych (Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras), Jolanta Andreikėnienė (KPMPC Kompiuterijos profesinio mokymo metodinė komisija, Kauno informacinių technologijų mokykla).
  • „Mokinių įsitraukimas į nuotolinį mokymą grožio srities profesinio mokymo programose“. Ingrida Bakšenskienė, Daiva Abromavičienė, Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras.
  • „Atviros nuotolinės pamokos – profesiniai įgūdžiai visuomenei“. Milena Puchova, Vilniaus technologijų mokymo centras.
  • „Nuotolinis mokymas – psichologinis iššūkis“. Gitana Steponavičienė, Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras.
  • „Sėkmės ir nesėkmės nuotolinio mokymo vingiuose“. Irmantas Grimalauskas, Alytaus profesinio rengimo centras.
  • „Inovatyvių metodų taikymas mokantis mišriu būdu – tarptautinė patirtis“. Sigutė Dumbliauskaitė-Poškienė, Ina Klimavičienė, Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras.

Antrojoje konferencijos dalyje savo naudingais patarimais apie nuotolinės pamokos sėkmės elementus pasidalino aktorius, pedagogas ir retorika.lt lektorius Vytautas Kontrimas. Dėkojame už praktiškas žinias apie apšvietimo, kameros aukščio, fono svarbą bei nuraminimą, kad nereikia siekti kalbėti tobulai. Pasirodo, gyvas ir laisvas kalbėjimas, nevengiant gestikuliacijos padeda išlaikyti žiūrovo dėmesį kitapus ekrano.

Konferencijos pabaigoje – sukurtas nuotolinį profesinį mokymą apibūdinantis „debesis“. Visi dalyviai Mentimeter programoje pateikė po tris geriausiai tokį mokymą atsipindinčius žodžius ir sukūrė bendrą konferencijos vizualą. Dėkojame pranešėjams ir dalyviams. Tikimės, jog panašaus pobūdžio konferencijos taps gražia tradicija.

Dalintis su draugais: