lt en

Projektas „STEP-UP“ – meistrų kvalifikacijos tobulinimui ir dualinio mokymo formų plėtrai

Sukurti ir išbandyti inovatyvų pedagoginį modelį, skirtą praktiniuose centruose ar įmonėse dirbančių meistrų kvalifikacijos tobulinimui – pagrindinis tarptautinio projekto „STEP-UP“ tikslas, kuriame kaip partneris dalyvauja ir Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras. Tai Lietuvos, Italijos, Vokietijos ir Ispanijos švietimo organizacijų partnerystė, kurios dėka tikimasi sukurti intelektualinius produktus, skirtus dualinio mokymo aplinkoje dirbantiems meistrams.

„Kadangi Karaliaus Mindaugo PMC mokymą organizuojame taikydami dualinio mokymo principus, tai šis projektas ypač naudingas ir aktualus. Įgyvendinant projekto veiklas bus siekiama stiprinti profesinio rengimo centruose bei įmonėse dirbančių praktinio mokymo specialistų pedagogines kompetencijas ir gebėjimą prisiderinti prie vis naujų ugdymo iššūkių bei sparčiai tobulėjančių skaitmeninių technologijų,“ – teigia Karaliaus Mindaugo PMC Plėtros skyriaus vadovas Andriejus Muntianas.

Pimasis projekto „STEP-UP“ Supporting Tutor’s Educational and Professional Upgrade“ Nr. 2019-1-IT01-KA202-007776 partnerių susitikimas vyko 2019 m. lapkričio 19-22 dienomis Vokietijoje, Brėmeno universitete. Partnerių susitikime, kuriame dalyvavo Karaliaus Mindaugo PMC Plėtros skyriaus vadovas Andriejus Muntianas bei Kurorto verslo skyriaus sektoriaus vadovė Odeta Kupetienė, aptarti projekto administravimo bei įgyvendinimo klausimai kartu su kitais projekto partneriais. „Tarptautinis bendradarbiavimas inovacijų rengimo srityje bei dualinio mokymo formų plėtra aktuali visiems šiame projekte dalyvaujantiems partneriams,“ – pasakoja A. Muntianas.

Aplankyti Brėmeno universiteto praktinio mokymo bazes bei susipažinti su dvejomis Vokietijoje veikiančiomis profesinio mokymo įstaigomis puikią galimybę turėjo 2019 m. lapkričio 17-23 d. Karaliaus Mindaugo PMC Sektorinio praktinio mokymo centro „Modus“ vadovė Rūta Sutkuvienė ir profesijos mokytoja Jovita Krisnickienė. „Vizitas buvo visapusiškai naudingas ir įdomus, nes stebėjome praktinio mokymo bazių veiklą ir ten integruotas naująsias technologijas. Kartu su partneriais diskutavome, kaip naujosios technologijos palengvina profesijos mokytojo darbą su mokiniais atliekančiais praktiką, susipažinome, kokiu būdų yra organizuojamas dualinis mokymas ir kiek stipriai į šį procesą yra įtraukiami darbdaviai.

„Karaliaus Mindaugo PMC mokinių praktinis mokymas organizuojama maksimaliai išnaudojant Centro mokymo bazę. Turime sektorinį praktinio mokymo centrą ir ten organizuojame praktinį mokymą taikydami dualinio mokymo principus. Atlikdami praktiką tiek sektoriniame centre, tiek įmonėse mokiniai susipažįsta su būsima darbo vieta, jos filosofija, grožio srities naujovėmis ir technologijomis, turi galimybę mokytis iš meistrų. Džiugu, jog „STEP-UP“ projektas atsigręžia būtent į meistrų kvalifikacijos tobulinimą, nes technologijos labai sparčiai žengia į priekį ir turime suspėti prisitaikyti,“ – teigia sektorinio praktinio mokymo centro „Modus“ vadovė R. Sutkuvienė.

Projekto įgyvendinimo metu planuojama sukurti intelektualinius produktus – kvalifikacijos tobulinimo modulius, skirtus dualinio mokymo aplinkoje dirbantiems įmonių meistrams; įmonių ir profesinio mokymo teikėjų bendradarbiavimo erdvę; rekomendacijas įmonėms bei įmonėse dirbantiems meistrams, siekiantiems įgyvendinti dualinio mokymo formas.  

Ši publikacija atspindi autoriaus, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijų požiūrį, Europos Komisija neatsako už šios medžiagos turinį ir galimą panaudojimą.

Dalintis su draugais: