Paskaitoje „Įvaizdžio galia, grožis ir fotografija“ – praktiniai patarimai būsimiesiems kirpėjams

2025 01 27

Kaip sudaryti gerą pirmąjį įspūdį klientui? Kokių klaidų vengti formuojant asmeninį įvaizdį? Kaip profesionaliai fotografuoti, kad nuotraukos socialiniuose tinkluose trauktų akį? Į šiuos ir daugelį kitų klausimų būsimiems kirpėjams paskaitos „Įvaizdžio galia, grožis ir fotografija“ metu atsakė savo srities profesionalės – SMK aukštosios mokyklos mados ir stiliaus vadybos dėstytoja, lektorė bei mentorė Viktorija Čeplikė ir fotografė Irma Kubeldzytė-Menčinskienė.

Pirmojo įspūdžio galia

Viktorija Čeplikė savo pranešimą pradėjo nuo įtaigaus pavyzdžio apie pirmąjį įspūdį: „Pakanka vos 4-7 sekundžių, kad susidarytume nuomonę apie žmogų. Šis įspūdis gali turėti lemiamos įtakos tolimesniam bendravimui – tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime“, – teigia lektorė ir pabrėžia, jog kirpėjams, dirbantiems su klientais, įvaizdis tampa savotiška vizitine kortele.

Anot specialistės, įvaizdžio kūrimas prasideda nuo smulkmenų – švaros, higienos, kvapo, tinkamo makiažo, rūbų, avalynės ir, žinoma, plaukų. Tačiau tai dar ne viskas. Asmeninis identitetas, elegancija ir intelektas – savybės, kurios taip pat svarbios įspūdžio ir pasitikėjimo kūrimui.

„Reikia ne tik gerai atrodyti, bet ir suvokti, kaip tinkamai komunikuoti“, – akcentavo V. Čeplikė, aptardama antropologo E. T. Hallo nustatytus socialinius atstumus: viešą, socialinį, asmeninį ir intymų. Supratimas apie tai, kaip tinkamai atrodyti, pasitikti klientą ir elgtis visos paslaugos teikimo metu yra ypač svarbus, siekiant formuoti įspūdį, kurti emociją ir užmegzti santykį. Lektorė priminė, kad darbas su klientais – tai ne tik meistriškas kirpimas, bet ir emocijos kūrimas. „Jūsų tikslas – išleisti žmogų su gera emocija, kad jis norėtų sugrįžti. Klientas turi jaustis išgirstas, suprastas ir įvertintas. Kiekvienas apsilankymas – tai ne tik paslauga, bet ir patirtis, kurią klientas išsineša su savimi. Kai jis jaučiasi gerai, jūs tampate jo pasirinkimu ateičiai ir žmogumi, kurį rekomenduos kitiems, o tai labu svarbu, kuriant nuolatinių klientų ratą“, – akcentuoja lektorė.

Įvaizdžio ekspertė išsamiai aptarė Business Casual ir Business Professional aprangos subtilybes. Ji pabrėžė, kad drabužiai neturėtų blaškyti klientų dėmesio: „Jeigu rinksitės Business Casual – niekada neapsiriksite. Rekomenduoju vengti pernelyg aptemptų, pečius, nugarą ar pilvą apnuoginančių drabužių. Subtilumas ir profesionalumas – pagrindinės taisyklės.“

Taip pat V. Čeplikė akcentavo tinkamai nustatytų aprangos kodų svarbą renginiuose: „Dažnai net fotografams nurodoma nefotografuoti svečių, kurie neatitinka aprangos kodo. Tai daroma siekiant užtikrinti renginio įvaizdžio vientisumą ir profesionalumą“, – pasakoja lektorė.

Kokybiškos nuotraukos – vizitinė kortelė socialiniuose tinkluose

Fotografė Irma Kubeldzytė-Menčinskienė papildė paskaitą praktiniais patarimais apie šukuosenų fotografiją. Ji akcentavo, kad nuotraukos – tai galingas įrankis paslaugų reklamai, ypač socialiniuose tinkluose, kur pirmas įspūdis dažnai priklauso būtent nuo vizualinės medžiagos.

„Norint pritraukti klientų dėmesį, būtina mokėti kokybiškai perteikti atliktą darbą nuotraukose“, – sakė fotografė, pabrėždama šviesos, kampų ir kompozicijos svarbą fotografuojant. Ji paaiškino, kaip tinkamai parinktas apšvietimas gali padaryti nuotrauką ne tik estetiškai patrauklią, bet ir profesionalią, pabrėžiančią plaukų tekstūrą bei spalvą.

„Labai svarbu susireguliuoti šviesą taip, kad plaukai nuotraukose atrodytų natūralūs ir spalva atitiktų realybę. Per stipri šviesa gali „išdeginti“ vaizdą, o per silpna – užtemdyti šukuosenos detales“, – pastebėjo I. Kubeldzytė-Menčinskienė. Ji patarė fotografuoti natūralioje dienos šviesoje arba naudoti tinkamai sureguliuotus dirbtinės šviesos šaltinius.

„Nepamirškite, kad nuotrauka – tai ne tik jūsų darbų vizitinė kortelė, bet ir profesionalumo įrodymas“, – užbaigė fotografė, skatindama būsimuosius kirpėjus praktikuotis fotografuojant savo darbus.

Dėkojame lektorėms už vizitą. Paskaita buvo vertinga ne tik teorine, bet ir praktine prasme. Būsimieji kirpėjai išgirdo, kaip tinkamai pristatyti save ir savo paslaugas, kaip sukurti klientų pasitikėjimą ir užtikrinti profesionalumą kiekviename žingsnyje – nuo pirmo įspūdžio iki nuotraukų socialiniuose tinkluose.

Dalintis su draugais:

Įsigykite Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro aksesuarų!