lt en

Mišrus mokymas – tradicinį mokymą keičianti ugdymo forma

Dėl COVID-19 pandemijos paskelbus karantiną per trumpą laiką turėjo persiorientuoti visa švietimo sistema. Su didžiuliu iššūkiu susidūrė Lietuvos profesinės mokyklos, kurios ieškojo sprendimų, kaip greitai prisitaikyti prie pokyčių, išmaniai ir produktyviai dėstyti profesinius dalykus. Mišrus mokymas, kuomet virtualios pamokos nuotoliniu būdu yra derinamos su praktika klasėje, tapo puikia išeitimi organizuojant ugdymo procesą. Norint jį vykdyti sklandžiai, išaugo mokytojų skaitmeninių kompetencijų svarba.

Siekiant suteikti profesijos mokytojams reikiamų žinių, Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras vykdo „Erasmus+“ projektą „Inovatyvi mokymo ir mokymosi praktika grožio krypties profesijose, INLESSON“. Su projekto partneriais iš Graikijos, Portugalijos ir Belgijos dirbama tam, kad su profesijos mokytojais Lietuvoje būtų galima pasidalinti parengtomis skaitmeninio turinio kūrimo rekomendacijomis bei mišraus ugdymo organizavimo būdais.

Inovatyvus grožio krypčių specialistų mokymas

„Tarptautinių mokymų metu profesijos mokytojai iš Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro bei kitų profesinių mokyklų iš Belgijos ir Portugalijos buvo apmokyti, kaip kurti patrauklią skaitmeninę mokymosi medžiagą savo pamokoms, taip pat daug dėmesio buvo skiriama metodikai, kaip organizuoti mišrų mokymą grožio sektoriuje. Šie įgūdžiai tampa labai svarbūs ne tik šiandieniniame kontekste. Pandemija privertė organizuoti mišrų mokymą arba keltis į nuotolinį mokymą, tačiau kalbant apie profesinį mokymą ateityje – mišrus mokymas, be abejonės, taps vienas iš modelių organizuojant profesinį mokymą. Šiame projekte kuriama skaitmeninė mokymosi medžiaga kosmetiko ir kirpėjo profesijų mokiniams. Tikiu, jog tai puiki pradžia ir įkvėpimas visų kitų profesijų mokytojams“, – teigia „INLESSON“ projekto vadovė Gintarė Lisauskaitė.

Anot kosmetikos profesijos mokytojos Sigutės Dumbliauskaitės-Poškienės, mokant būsimąsias kosmetikes būtina ne tik nuolat gilinti žinias ir sekti naujoves, bet ir tobulinti skaitmeninius įgūdžius. „Ugdymui persikėlus į virtualią erdvę ar organizuojant mišrų mokymą, reikia orientuoti turinį žymiai kūrybiškiau ir išmaniau. Projekto metu praktiškai išbandėme darbą su įvairiais IT įrankiais ir išmokome kurti vaizdo medžiagą savo pamokoms. Labai smagu, kad gavome žinių, kaip tai daryti pasitelkus nemokamus IT įrankius. Dabar pristatant aparatines procedūras, galiu ne tik jas demonstruoti praktiškai filmuojant, bet ir pasitelkus IT įrankiuspaaiškinti kiekvieną aparato mygtuką bei funkcijas“, – pasakoja mokytoja. Tai, kad skaitmeninės žinios padeda jaustis užtikrinčiau, sako ir kirpimo profesijos mokytoja Rūta Lankelytė, kūrusi medžiagą apie vyrų barzdų ir ūsų kirpimą. Ji džiaugiasi per projektą patobulėjusi IT srityje ir gavusi vertingų praktinių patarimų, praversiančių kasdienėje mokymo veikloje.

Įrankiai virtualioms pamokoms kurti

Iš anksto įrašytos vaizdo pamokos mokiniams, įvairios interaktyvios užduotys – puikus būdas pasiruošti mokomąją medžiagą. Įrašyti vaizdo pamokas rekomenduoja ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Sukėlus jas į mokyklose naudojamas mokymo(-si) sistemas jos tampa prieinamos kiekvienam besimokančiajam.

Šiuolaikinės technologijos atveria daug galimybių mokytojams mokymo turinio pateikimui, tačiau ne visi moka kurti skaitmeninį turinį. „Daugelis mokytojų puikiai naudojasi „Power Point“ programa, tačiau ne visi žino visas jos teikiamas galimybes. Juk galima įkelti skaidres, papildytas garso įrašais, video intarpais, galima animuoti tekstą, paveikslėlius, figūras, lenteles, „SmartArt“ grafinius elementus ir kt.“, – pasakoja projekto vadovė G. Lisauskaitė ir priduria, jog norint sukurti patrauklų skaitmeninį turinį pravartu žinoti ir pagrindinius jo kūrimo žingsnius bei įvairias nemokamas platformas, pavyzdžiui, nemokamai pasinaudoti garso ir vaizdo įrašymo sistema galima aplankius: https://screencast-o-matic.com ar www.openshot.org ir kt. Visos šios žinios bus susistemintos projekto partnerių ir pateiktos skaitmeninio turinio mokymo medžiagos, skirtos mišriam mokymuisi grožio sektoriuje, kūrimo gairėse.

Anot Gintarės, informacinių technologijų galimybės yra beribės. Taigi jomis verta pasinaudoti kuriant įdomias, interaktyvias ir įsimintinas pamokas.

Projekto rezultatai

Nors projektas „INLESSON“ vis dar įgyvendinamas ir skaitmeninė medžiaga aktyviai kuriama, nemažai naudingų rekomendacijų mokytojams ir sukurtų produktų jau galima rasti projekto interneto svetainėje: io.inlesson.eu.

Mišriu mokymu pagrįsta skaitmeninė mokymosi medžiaga bus sukurta kirpėjo ir kosmetiko profesijų 6 moduliams (kiekvienai profesijai po 3 modulius). Šią mokymosi medžiagą ištestuos ne mažiau kaip 200 mokinių bei įvertins 18 ekspertų iš 3 šalių.

Dalintis su draugais: