Karaliaus Mindaugo PMC apklausa parodė, kaip vertinama mokymo kokybė, ugdymo procesas, įsidarbinamumas ir darbo sąlygos

2023 01 30

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras 2022 m. lapkričio–gruodžio mėn. vykdė mokinių, absolventų, darbdavių ir darbuotojų apklausas apie mokymo kokybę, mokymosi sąlygas, įsidarbinamumą, ugdymo procesą ir darbo sąlygas. Apibendrinti apklausų rezultatai naudojami Karaliaus Mindaugo PMC savianalizei ir išoriniam vertinimui. Dalinamės pagrindiniais apklausų rezultatais. Visų apklausų analizes atliko Ina Klimavičienė ir Inga Adomaitienė iš Karaliaus Mindaugo PMC.

Mokinių apklausos apie mokymosi sąlygas, mokymo kokybę rezultatai

Vykdoma apklausa buvo siekiama išsiaiškinti mokinių nuomonę apie Karaliaus Mindaugo PMC vykdomą mokymo veiklą bei identifikuoti stipriąsias ir tobulintinas sritis. Iš viso buvo užpildytos 1302 mokinių anketos.

Apžvelgus apklausos rezultatus, matyti, kad dauguma Karaliaus Mindaugo PMC mokinių mokymosi sąlygas, mokymo kokybę bei nuotolinio mokymo organizavimą ir vykdymą vertina teigiamai.

  • Mokymosi sąlygų skalėje nuo 1 iki 5 (kai 1 – labai blogai, 5 – labai gerai) mokinių vertinimo vidurkis buvo 4,2 balo. Geriausiai vertino Socialinių paslaugų (vidurkis – 4,6).
  • Apžvelgiant atskiras mokymosi sąlygas, geriausiai mokiniai vertino mokymo klasių tvarkingumą (90,3 proc.), saugumo jausmą Karaliaus Mindaugo PMC ir jo teritorijoje (88,1 proc.) bei Karaliaus Mindaugo PMC internetinės svetainės www.kaupa.lt patogumą ir informatyvumą (86,3 proc.).
  • Mikroklimatą mokiniai vertino labai gerai, nes prie atskirų teiginių apie santykius reikšmių „dažniausiai geri“ ir „labai geri“ pasirinkimų vidurkis buvo 90,4 proc.
  • Dauguma apklausoje dalyvavusių mokinių (85 proc.) tiek Karaliaus Mindaugo PMC, tiek dabartinę profesiją rinktųsi iš naujo, jeigu turėtų galimybę. Rinktųsi, nes patinka mokymo programa, mokytojai, pats Karaliaus Mindaugo PMC ir mokymosi sąlygos.
  • Mokymo kokybę mokiniai vertina gerai (skalėje nuo 1 iki 5, kai 1 – labai blogai, 5 – labai gerai) – 4,3 balo (vidurkis).
  • Geriausiai mokiniai (daugiau negu 90 proc.) vertina šiuos mokymo kokybės aspektus: mokytojai pamokos metu naudoja vaizdo, garso, kompiuterines ir kitas priemones (93,3 proc.); mokymuisi reikalinga medžiaga pateikiama popierine / elektronine forma arba nurodoma, kur ją rasti (91,7 proc.); prireikus galiu konsultuotis su mokytojais (91,2 proc.).
  • Praktinio mokymo kokybę mokiniai vertina gana gerai – reikšmių „sutinku“ ir „visiškai sutinku“ pasirinkimų vidurkis buvo beveik 81 proc.
  • Nuotolines pamokas mokiniai vertina gerai. Nuotolinių pamokų vykdymą geriausiai vertino Pajūrio (93,8 proc.), Verslo paslaugų (90,9 proc.) skyrių mokiniai, prasčiau – Gimnazijos (72,2 proc.) ir Kirpimo paslaugų (73,4 proc.) skyrių mokiniai.

Atvirame klausime apie mokymo kokybę mokiniai daugiausia pasiūlymų ir pastebėjimų pateikė dėl mokymo proceso organizavimo ir vykdymo, praktikos / praktinių užsiėmimų vykdymo, mokymosi sąlygų, mokytojų kompetencijų ir vidinė komunikacijos. Aktyviausi buvo Sveikatos priežiūros skyriaus mokiniai.

Absolventų apklausos apie mokymo paslaugų kokybę ir įsidarbinamumą rezultatai

Apklausa buvo siekiama išsiaiškinti absolventų nuomonę apie Centro mokymo paslaugų kokybę ir jų užimtumo situaciją.  Iš viso buvo užpildytos 392 absolventų anketos.

  • Labiausiai absolventai buvo patenkinti įgytomis profesinėmis žiniomis ir gebėjimais, reikalingais darbui (86,2 proc.), mažiausiai – galimybėmis tobulinti bendruosius gebėjimus (71,9 proc.).
  • Apibendrinus respondentų atsakymus apie tai, kas labiausiai patiko mokantis Centre, galima pasidžiaugti, kad daugumai absolventų labiausiai patiko mokytojai, jų profesionalumas vedant pamokas, turimos teorinės ir praktinės žinios, gebėjimas bendrauti su mokiniais. Daug absolventų džiaugėsi Centre vyraujančiu mikroklimatu – draugiškais, geranoriškais santykiais su auklėtojais, mokytojais, grupiokais ir kitais bendruomenės nariais. Nemažai respondentų daliai patiko praktika ir įgyti praktiniai įgūdžiai bei galimybė mokslus Centre derinti su kitomis veiklomis (pvz., dirbti, studijuoti, auginti vaikus).
  • Didžioji dauguma (92,1 proc.) absolventų turi užimtojo statusą, nes dirba, mokosi / studijuoja, augina vaikus arba yra kitaip užimti.
  • Didžioji dauguma respondentų (80 proc.) šiuo metu dirba, iš kurių 71 proc. dirba darbą susijusį arba iš dalies susijusį su baigta mokymo programa. Trečdalis absolventų (29 proc.) dirba darbą, nesusijusį su baigtais mokslais.
  • Apžvelgus absolventų dabartinio darbo pobūdį, matyti, kad daugiausia (42,2 proc.) atlieka atlieka nesudėtingas užduotis (yra specialistas ar pan.). Pažiūrėjus pagal skyrius, Kosmetikos skyriaus absolventai išsiskiria iš kitų, nes beveik puse jų (47,7 proc.) dirba pagal individualios veiklos pažymą arba verslo liudijimą, penktadalis taip dirbančių yra tarp Kirpimo (23,1 proc.) ir Tekstilės (20,0 proc.) skyrių absolventų. Savo verslą turinčių absolventų daugiausia yra tarp Tekstilės (13,3 proc.) ir Smulkaus verslo organizavimo (10,3 proc.) skyrių absolventų.

Darbdavių apklausos apie Karaliaus Mindaugo PMC teikiamų profesinio mokymo paslaugų kokybę rezultatai

Apklausa buvo siekiama išsiaiškinti darbdavių nuomonę apie Karaliaus Mindaugo PMC teikiamų profesinio mokymo paslaugų kokybę. Iš viso buvo užpildytos 58 darbdavių anketos.  

  • Centro absolventų pasirengimą darbinei veiklai skalėje nuo 1 iki 5 (kai 1 – labai blogai, 5 – labai gerai) darbdaviai vertino – 4,64 balo (vidurkis).
  • Atskiri absolventų turimi gebėjimai darbdavių buvo įvertinti gerai, nes prie visų teiginių pasirinktų vertinimo reikšmių „geras“ ir „labai geras“ vidurkis buvo 88,9 proc. Prasčiau buvo įvertinti šie gebėjimai: mokėjimas dirbti su dokumentacija (66,7 proc.) ir užsienio kalbos mokėjimas (66,7 proc.).

Darbuotojų apklausos apie darbo sąlygas, ugdymo procesą rezultatai

Apklausa buvo siekiama išsiaiškinti darbuotojų nuomonę apie Karaliaus Mindaugo PMC vykdomą mokymo veiklą bei identifikuoti stipriąsias ir tobulintinas sritis. Iš viso buvo užpildytos 219 darbuotojų anketos.

Apibendrinus apklausos rezultatus, galima teigti, kad dauguma Karaliaus Mindaugo PMC darbuotojų darbo sąlygas, ugdymo procesą bei nuotolinio mokymo vykdymą vertina teigiamai. Galima išskirti stipriąsias ir tobulintinas veiklos sritis bendrai Karaliaus Mindaugo PMC ir atskirai mokymo skyriuose.

Karaliaus Mindaugo PMC darbuotojai bendrai darbo sąlygas (darbo aplinka, mikroklimatas, vidinė komunikacija, motyvavimo priemonės, įsitraukimas į Karaliaus Mindaugo PMC ir skyriaus veiklas) skalėje nuo 1 iki 5 (kai 1 – labai blogai, 5 – labai gerai) vertina gerai – vidurkis yra 4,3 balo.

Remiantis darbuotojų nuomone, mikroklimatas Karaliaus Mindaugo PMC – santykiai su kolegomis, tiesioginiais ir aukščiausio lygio vadovais – yra geras. Geriausiai buvo įvertintas teiginys mano santykiai su kolegomis yra draugiški (92,7 proc.).

Santykius su tiesioginiais ir aukščiausio lygio vadovais darbuotojai vertina gerai – visų teiginių reikšmių „sutinku“ ir „visiškai sutinku“ pasirinkimo vidurkis yra daugiau negu 86 proc.

Mokymo klases ir praktinio mokymo bazes (klases) dauguma respondentų vertino gerai – visi teiginiai surinko daugiau negu 84 proc. reikšmių „sutinku“ ir „visiškai sutinku“. Geriausiai įvertintas mokymo klasių ir praktinio mokymo bazių (klasių) tvarkingumas ir švarumas (92,1 proc.).

Pamokų tvarkaraščius (pastovumą, planavimą, sudarymą laiku) mokytojai vertino labai gerai, nes visi teiginiai pagal reikšmes „sutinku“ ir „visiškai sutinku“ surinko daugiau negu 88 proc.

Bendrai, darbuotojų nuomone, Karaliaus Mindaugo PMC darbo sąlygos, ugdymo procesas ir nuotolinis mokymas vyksta pakankamai gerai. Tam, kad Karaliaus Mindaugo PMC veikla būtų tobulinama, reikėtų daugiau dėmesio skirti atskiriems jo skyriams ir jų prasčiau vertinamiems Karaliaus Mindaugo PMC veiklos aspektam.

Dėkojame visiems dalyvavusiems apklausose! 

Dalintis su draugais: