Integruota biologijos ir matematikos pamoka Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejuje: mokymasis per patirtį
2025 04 26
Įtraukus ir kūrybiškas pamokų organizavimas gali vykti ne tik klasėje, bet ir kitose, įkvepiančiose aplinkose. Tai puikiai įrodė Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro Gimnazijos skyriaus mokytojos – biologijos mokytoja Lina Uzdilienė ir matematikos mokytoja Rūta Zinkevičienė. Pedagogės susibūrė į tarpdalykinę komandą ir balandžio 16 d. suorganizavo bei pravedė integruotą biologijos – matematikos pamoką 11-12 klasių Kirpimo skyriaus mokiniams Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejuje.
Mokiniams tai buvo puiki proga apibendrinti biologijos temą „Organizmų klasifikacija ir įvairovė“, pasitelkiant ir matematikos žinias. Lankydamiesi muziejuje mokiniai dirbo grupėmis: rinkosi gyvūnus iš skirtingų sistematinių vienetų, juos fotografavo, analizavo jų biologinius požymius, domėjosi ekologiniu vaidmeniu ekosistemose, aptarė apsaugos būdus. Kartu taikė klasifikavimo principus bei loginius ryšius, reikalingus sisteminant duomenis.
„Integruotos pamokos leidžia sujungti skirtingų dalykų turinį ir taip sukurti gyvesnį, prasmingesnį mokymosi procesą,“ – sako matematikos mokytoja R. Zinkevičienė. Anot pedagogės, tokios veiklos skatina mokinių smalsumą, lavina kritinį mąstymą ir suteikia galimybę pamatyti dalykų tarpusavio sąsajas realiame pasaulyje.“
Biologijos mokytoja L. Uzdilienė teigia pastebinti, kad netradicinėje aplinkoje vykstančios pamokos mokiniams suteikia daugiau gerų emocijų ir motyvuoja mokytis. „Kai mokiniai mokosi ne tik iš vadovėlio, bet ir iš realių objektų, kai jie gali prisiliesti prie žinių per patirtį, mokymosi procesas tampa daug efektyvesnis ir įsimintinesnis,“ – pastebi mokytoja.
Pedagogės džiaugiasi, kad net pasibaigus pamokai dalis mokinių nusprendė savarankiškai toliau tyrinėti muziejaus ekspozicijas, kurios išsidėsčiusios net septyniose salėse. Tai parodė, kad integruota pamoka iš tiesų pažadino mokinių smalsumą ir norą sužinoti daugiau.
„Nebijokime eksperimentuoti,“ – ragina mokytoja R. Zinkevičienė. – „Ženkime žingsnį naujų darbo metodų link, žaiskime, klyskime ir visada galvokime apie tai, kokią mokymosi patirtį kuriame savo mokiniams. Kelkime sau klausimą, ar patys norėtumėme būti tokioje pamokoje?“.
Karaliaus Mindaugo PMC nuolat ieškoma naujų, įtraukiančių ugdymo formų, kurios atlieptų šiandieninius jauno žmogaus poreikius ir lūkesčius. Tokios netradicinės pamokos ne tik padeda gilinti biologijos, matematikos ir loginio mąstymo žinias, bet ir ugdo ekologinį sąmoningumą, atsakomybę už gamtos išsaugojimą bei skatina kūrybišką ir savarankišką mokymąsi.



