ARRIVE projektas – inovatyvus požiūris į šiandienos profesinio mokymo iššūkius
2025 06 27
Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras kaip partneris dalyvauja tarptautiniame projekte „ARRIVE: bendrųjų įgūdžių ugdymas profesiniame mokyme ruošiantis darbo rinkos iššūkiams“. Tai inovatyvus tarptautinis projektas, skirtas profesinio mokymo (VET) sistemos tobulinimui.
ARRIVE projektu siekiama spręsti vieną iš šiuolaikinio profesinio mokymo iššūkių – kaip greta techninių gebėjimų ugdyti ir minkštuosius įgūdžius, tokius kaip bendravimas, kritinis mąstymas, komandinio darbo gebėjimai ar kūrybiškumas. Šiuos gebėjimus vis dažniau vertina darbdaviai, todėl svarbu, kad jie taptų neatsiejama mokymo proceso dalimi. Projektas siūlo šiuolaikiškus, patrauklius ir interaktyvius mokymosi modulius, paremtus pabėgimo kambario scenarijų (MERS) metodika, kurie padeda šiuos įgūdžius ugdyti įtraukiai ir praktiškai.
Projekto pradžia pažymėta pirmuoju partnerių susitikimu, vykusiu 2025 m. kovo 26–27 dienomis Drezdene, Vokietijoje. Jame dalyvavo visų šalių partnerių – Vokietijos, Danijos, Portugalijos, Italijos, Austrijos ir Lietuvos – atstovai. Susitikimo metu buvo aptarti projekto valdymo aspektai, kokybės užtikrinimo priemonės, galimų rizikų vertinimas, taip pat suplanuotos pirmosios veiklos: pradinės apklausos bei tyrimai, skirti identifikuoti aktualiausius įgūdžių trūkumus darbo rinkoje.
2025 m. gegužės mėnesį visos projekte dalyvaujančios institucijos savo šalyse organizavo nacionalinius susitikimus, į kuriuos buvo pakviesti darbdavių atstovai, profesijos mokytojai bei absolventai. Šių diskusijų metu buvo aptariami minkštųjų (netechninių) įgūdžių iššūkiai, su kuriais susiduria įvairių sektorių atstovai. Surinkta informacija bus panaudota tolimesnėse projekto veiklose, siekiant efektyvaus projekto veiklų įgyvendinimo.
ARRIVE projektas – tai modernus ir praktiškas atsakas į šiandieninius profesinio mokymo iššūkius. Jis sujungia inovatyvias mokymo formas, realaus gyvenimo simuliacijas ir sisteminį įgūdžių vertinimą, siekdamas padėti jauniems žmonėms sėkmingai įsilieti į šiuolaikinę darbo rinką. Projektas ne tik praturtina VET sistemą, bet ir kuria pridėtinę vertę visai Europos švietimo bendruomenei.