Skatiname mokymąsi darbo vietoje / 2019-06-10

Daugelis profesinį mokymą pasirinkusių žmonių teigia, kad praktiniai įgūdžiai ir jų lavinimas – pats svarbiausias tikslas siekiant profesinės svajonės. Dažniausiai šiuos įgūdžius jie įgyja realiose darbo vietose, kas suteikia jiems daugiau motyvacijos, pasitikėjimo bei atveria kelius sėkmingam įsitvirtinimui darbo rinkoje. Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras siekia plėtoti ir skatinti mokymąsi darbo vietoje, dalyvauja tarptautiniuose projektuose.

Š. m. birželio 7 d. vyko baigiamoji Erasmus+ projekto „Dualinio mokymo formų plėtra praktinio mokymo institucijose“ (APPRINVET) konferencija, kurioje Karaliaus Mindaugo PMC atstovai pristatė atnaujintų profesinio mokymo programų išbandymą, gerąsias praktikas, profesijos mokytojų ir meistrų kvalifikacijos kėlimą, taikant tarpusavio mokymosi metodą. Lietuvos inovatyvių profesinio rengimo įstaigų asociacijos (LIPRIA) inicijuotame pameistrystės plėtojimo projekte Karaliaus Mindaugo PMC dalyvavo kartu su partneriais iš Vokietijos, Italijos, Olandijos ir Ispanijos.

Siekiant pagrindinio projekto tikslo - skatinti mokymąsi darbo vietoje, ir atsižvelgiant į Karaliaus Mindaugo PMC veiklos planą, kuriame numatoma 2019 metais vykdyti profesinį mokymą pameistrystės forma, Centre 2018-2019 m.m. I kurso Higieninės kosmetikos kosmetiko modulinė profesinio mokymo programa buvo vykdoma taikant dualinės pameistrystės modelį.

„Praktika buvo organizuojama maksimaliai išnaudojant Centro mokymo bazę, kurios infrastruktūra atitinka aukščiausius šiuolaikinio paslaugų verslo reikalavimus. Vieni mokiniai tobulėjo Centro Kirpimo, grožio ir susijusių paslaugų sektoriniame praktinio mokymo centre „Modus“, o kiti socialio partnerio - UAB „Grožio stotelė“ salone. Pasibaigus projektui, turime parengtas metodines praktines priemones dualinės pameistrystės įgyvendinimui, taip pat parengta mokymo programa ir mokymosi medžiaga profesijos mokytojams, dirbantiems praktinio mokymo centruose ir įgyvendinantiems dualine pameistryste grįstą praktinį mokymą,“ – teigia Karaliaus Mindaugo PMC Plėtros skyriaus vadovas Andriejus Muntianas.

Dualinio mokymo formų taikymas praktikoje

Anot švietimo specialistų, darbu grindžiamas mokymas leidžia gana greitai ir efektyviai parengti specialistus, kurie yra reikalingi konkrečiai veiklai, o absolventai, kurie mokėsi būtent darbu grįsto mokymo būdu, labiau atkreipia darbdavių dėmesį. Tą patvirtina ir UAB „Grožio stotelė“ direktorė Virginija Podskočimienė.

„Gerų grožio krypties specialistų, kurie myli savo darbą darbo rinkai visada reikia. Tikime, kad toks mokymosi būdas gali mums padėti atrasti jaunus ir gabius specialistus. Tačiau labai svarbu ir žmonių, kurie būna atrinkti tokiai praktikai, motyvacija. Aš šią profesiją apibūdinu, kaip tarnystę žmogui, tačiau dažnai iš jaunų ir pradedančių šioje veikloje karjerą specialistų pasigendu nuolankumo klientui. Daugelis net neįsivaizduoja, kiek įdirbio reikia, norint susikurti savo klientų ratą ir juos išlaikyti. Tikiu, kad atliekant praktiką realioje darbo vietoje teikiant kosmetines paslaugas, jie ne tik pagilina profesinės žinias, atsiskleidžia, bet ir patobulina bendrąsias kompetencijas. Tai labai svarbu teikiant paslaugas klientams,“ – teigia V. Podskočimienė, kurios vadovaujamoje įmonėje praktiką atliko trys Karaliaus Mindaugo PMC Higieninės kosmetikos kosmetiko I kurso mokinės.

Sandra Giršiūtė (mokinė): labai norėjau dalyvauti šiame projekte ir pasipraktikuoti realioje darbo vietoje. Vienas sudėtingiausių šios praktikos etapų – realių klientų priėmimas. Tai nėra tas pats kas praktikuotis klasėje, kur tavo modelis draugė, bendrakursė ar pažįstama. Čia jauti atsakomybę tiek prieš klientą, tiek prieš pačią įmonę. Kai stojau mokytis įsivaizdavau šią profesiją kiek paprasčiau, tačiau, atsidūrus realioje darbo vietoje, supratau, kokią atsakomybę neša paslaugas teikiantis žmogus, kiek daug įdirbio reikia norint susikurti savo klientų ratą. Smagiausia tai, kad, kai nugali tam tikrą pradžioje kylantį nepasitikėjimą ir baimes, atsiranda dar didesnė motyvacija siekti savo profesinės svajonės.

Aušra Janonienė (mokinė): džiugu, kad profesinis mokymas bendradarbiauja su verslu ir leidžia pažinti grožio įmonės darbo specifiką iš vidaus. Man tai labai įdomu, nes aš turiu ambicingų tikslų. Atėjo metas atidėti aukštojo mokslo diplomą ir su tuo susijusį darbą į šalį bei keisti kryptį. Tikiu, kad ši profesija man bus puikus savęs realizavimas ir galimybė dirbti tai, kas tikrai patinka.

Organizuojant praktiką pagal dualinio mokymo formų taikymo modelį, tikimasi, kad mokiniai susipažins su praktinio mokymo įmone, kaip su būsima darbo vieta, įmonės filosofija ir veikla, grožio srities naujovėmis ir technologijomis, turės galimybę mokytis iš meistrų. „Pažinti grožio salono struktūrą, valdymo procesą, paslaugų teikimo tvarką ir profesionaliai suteikti paslaugas klientams – pagrindiniai praktikos uždaviniai, kuriuos praktikantės turėjo įgyvendinti projekto metu,“ – teigia praktikos vadovė Aušra Slepkovienė ir priduria, kad jaunam būsimajam specialistui tai unikali patirtis ir puikus savo profesijos pažinimas.

Karaliaus Mindaugo PMC sektoriniame praktinio mokymo centre „Modus“ praktiką atlikusios mokinės - Marija Kren, Paula Jomantaitė, Monika Katauskaitė – negailėjo komplimentų savo praktikos meistrėms Vaidai Ščiučkienei ir Ramunei Iešmantienei, džiaugėsi suteiktomis galimybėmis tobulėti.

„Praktikos metu mokinės susiduria su skirtingais klientais ir skirtingomis jų problemomis. Daugelis pradedančiųjų praktikantų iš pradžių įsivaizduoja, kad žino viską, tačiau, kai susiduria su skirtingais klientais, kai kyla pirmosios problemos, jie supranta, kad dar reikia tobulėti. Praktikos metu jie pajaučia, kokias paslaugas jiems labiausiai patinka teikti, kokios labiausiai sekasi,“ – pasakoja R. Iešmantienė.

Marija Kren (mokinė): domiuosi makiažų atlikimo technikomis, tikiu, kad tai bus mano pagrindinė paslauga klientams išėjus į darbo rinką. Pasitaikiusi galimybė praktikuotis sektoriniame grožio centre – nereali galimybė ir kartu postūmis iš savo komforto zonos. Juk ateina skirtingi klientai su skirtingomis odomis ir pageidavimais. Ši patirtis man suteikė daugiau motyvacijos, pasitikėjimo ir savarankiškumo.

Monika Katauskaitė (mokinė): labai norėčiau toliau likti dirbti šiame centre. Greit prabėgo praktika, daug išmokta. Neatmetu galimybės ir kartais pasavanoriauti teikiant paslaugas, kad tik kuo daugiau išmokt ir atrast savus klientus.

Realiose darbo vietose praktiką atlikusios higieninės kosmetikos kosmetiko programos pirmakursės išmoko paruošti odą masažui, parinkti kosmetines priemones masažui atlikti, demonstruoti veido masažo technikas, parinkti įrankius, kosmetines ir kitas priemones makiažams atlikti. Jos demonstravo skirtingų makiažų atlikimo technikas, mokėsi tinkamai dezinfekuoti ir sterilizuoti darbo įrankius. Taip pat parinkti priemones higieniniam manikiūrui ir pedikiūrui atlikti bei taikyti šias paslaugas. Diskutuota ir apie priemones nagų bei odos problemoms spręsti. Karaliaus Mindaugo PMC sektorinis praktinio mokymo centras „Modus“ ištisus metus priima klientus, kuriems paslaugas teikia tiek besipraktikuojantys mokiniai su meistrų priežiūra, tiek patys meistrai. Tai puiki galimybė mokiniams įgyti realius praktinio darbo įgūdžius.

Projekte dalyvavę mokiniai džiaugiasi, kad suteikiamos galimybės priartėti prie realios darbo rinkos, kad profesinis mokymas gali pasiūlyti daug motyvuotam ir ambicingam žmogui. Pameistrystės formų plėtojimo naudą įžvelgia visos suinteresuotos grupės, tačiau įsibėgėti jų plėtojimui Lietuvoje dar šiek tiek trukdo tai, kad pameistrystės teisinis reguliavimas yra nepakankamai aiškus ir išsamus, nesukurtas, finansinės, informacinės ir organizacinės paramos įmonėms, vykdančioms mokymą pameistrystės forma, mechanizmas.

Ši publikacija atspindi autoriaus, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijų požiūrį, Europos Komisija neatsako už šios medžiagos turinį ir galimą panaudojimą.

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo informacija

19321932193219321932193219321932193219321932193219321932